- Firma Strabag realizuje dwa odcinki obwodnicy Częstochowy. Spodziewamy się, że w sezonie powakacyjnym będziemy mogli je otworzyć - zapowiada Wojciech Trojanowski, członek zarządu STRABAG, wiceprezydent Pracodawców RP.

Jak mówi Wojciech Trojanowski, nie jest tajemnicą, że odcinek, który na A1 miała przygotować firma Salini, nie ma obecnie wykonawcy. W związku z tym GDKiA prowadzi rozmowy z firmami, które mogłyby przejąć wykonanie pozostałych prac. - GDKiA rozmawia z wybranymi wykonawcami, m. in. z nami – mówi Trojanowski. I wyjaśnia, że taka jest rzeczywistość branży, iż kontrakty podpisywane w latach ubiegłych są realizowane w kompletnie innych warunkach ekonomicznych.

Wzrost wynagrodzeń robotników budowlanych w tej branży w ostatnich trzech latach wyniósł ok. 20 proc., podczas gdy klauzule waloryzacyjne na tych kontraktach przewidują maksymalny wzrost o 1 proc. w ciągu trzech lat. - To pokazuje, że te klauzule są nieefektywne - tłumaczy Trojanowski.

Ważna dla aglomeracji warszawskiej jest też obwodnica Kołbieli na trasie Lublin-Warszawa. -Termin realizacji jest inny niż pierwotnie, ale i produkt jest inny niż w przetargu - mówi Wojciech Trojanowski.

Dlaczego? Skąd ta zmiana? Więcej w wideo rozmowie.

Także o tym kiedy mogą zakończyć się prace nad obwodnicą Częstochowy, i jak w trudnych warunkach 2019 roku radzi sobie firma STRABAG.

Trwa ładowanie wpisu