Pod hasłem Śląskiej Akademii Handlu Internetowego urząd marszałkowski woj. śląskiego i Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach chcą w 2021 r. przeprowadzić cztery edycje projektu szkoleń i wsparcia dla firm, które planują poszerzyć ofertę usług o sprzedaż i promocję w internecie.

Celem projektu jest wsparcie mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich firm w ich przechodzeniu z tradycyjnego handlu do sprzedaży i promocji online.

W zakończonej właśnie pilotażowej edycji projektu wzięło udział 30 przedsiębiorców. Jak poinformował w środę rzecznik urzędu marszałkowskiego woj. śląskiego Sławomir Gruszka, po ogłoszeniu 19 listopada br. naboru do pilotażu, żeby zebrać zgłoszenia wyczerpujące ten limit, wystarczyło pięć dni.

Zajęcia odbywały się od 30 listopada do 18 grudnia br. w formie ośmiu sesji warsztatowych online. Wśród zagadnień były kwestie związane z podstawami e-biznesu, podstawami prawa w ehandlu, optymalizacja i pozycjonowanie stron, reklamy w Google Ads i YouTube, Facebooku i Instagramie, kampanie remarketingowe, profile firmowe w mediach społecznościowych oraz inne tematy związane z marketingiem i handlem internetowym.

„W związku z ogromnym zainteresowaniem przedsiębiorców projektem Śląskiej Akademii Handlu Internetowego zapowiedziano realizację czterech edycji projektu w nadchodzącym 2021 r.” – przekazał Gruszka. Szef przedsięwzięcia, wiceprezes koordynującej go Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach (RIG) Robert Duda dodał, że najbliższa edycja zostanie uruchomiona 15 lutego 2021 r.

Adresaci przedsięwzięcia to przedsiębiorcy z woj. śląskiego zainteresowani zmianą profilu działalności w kierunku e-handlu lub poszerzeniem kanałów sprzedaży, dystrybucji i promocji o internet. Realizatorami projektu są Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach (RIG), urząd marszałkowski i Śląska Organizacja Szkoleniowa.

Cytowany przez Gruszkę marszałek woj. śląskiego Jakub Chełstowski zadeklarował, że oprócz wsparcia finansowego w ramach „Śląskiego Pakietu dla Gospodarki” o łącznej wartości 1,4 mld zł, które trafiło do firm dotkniętych skutkami pandemii, samorząd woj. śląskiego chce wspierać firmy merytorycznie i pomagać im otwierać możliwości dla prowadzenia działalności gospodarczej, także w internecie.

Śląska Akademia Handlu Internetowego to jeden z powstałych w katowickiej RIG projektów, mających pomagać przedsiębiorcom w koniecznej transformacji gospodarczej będącej skutkiem pandemii. Pod koniec 2020 r. Izba podsumowała te działania.

Uruchomione pod koniec marca br. Centrum Wsparcia Małych i Średnich Przedsiębiorstw zapewniło dotąd 460 firmom pomoc w postaci doradztwa i konsultacji z zakresu prawa, finansów i możliwości pozyskania dofinansowania, podatków i księgowości, HR i restrukturyzacji przedsiębiorstw, marketingu i reklamy, łączenia firm oraz ogólnie pojętego doradztwa biznesowego.

W dyskusjach, spotkaniach i innych formach Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw, przeniesionego w tym roku w większości do sieci i podzielonego na kilka odsłon, wzięło udział 11,5 tys. osób - o 3,5 tys. więcej niż w zeszłorocznej, stacjonarnej edycji wydarzenia.

W trakcie Kongresu zainaugurowano cykl biznesowego dialogu online. Uruchomiono platformę spotkań B2B online dla networkingu przedsiębiorców. Jak przekazała RIG, z tej bezpłatnej możliwości wejścia na nowe rynki dla różnych branż i wzmocnienia relacji biznesowych skorzystało 100 przedsiębiorców z 17 krajów; łącznie odbyło się blisko 70 wirtualnych spotkań.