Sprzedaż towarów w sieci Tesco w Polsce (z wyjątkiem paliw) w roku obrotowym 2013/2014 (zakończonym 22 lutego br.) spadła o 2,8% r/r w sklepach porównywalnych (like-for-like), podało Tesco w raporcie. Rok wcześniej spadek wyniósł 3,0% w tym ujęciu.

"W Polsce kontynuowaliśmy działania mające na celu poprawę handlu, co przyniosło pozytywny wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych w czwartym kwartale. Szczególne dobre wyniki osiągnęły małe sklepy, z bardzo dobrą sprzedażą like-for-like pod koniec roku" - czytamy w komunikacie.

W IV kw. r.obr. 2013/2014 sprzedaż w porównywalnych sklepach Tesco w Polsce wzrosła o 1,9% r/r, a w całym II półroczu - o 0,6% r/r, podano także w materiale.

W całym ostatnim roku obrotowym sprzedaż całej grupy w tym ujęciu wyniosła 70,89 mld GBP, czyli wzrosła o 0,3% r/r w cenach bieżących lub o 0,4% w cenach stałych.

Tesco Polska jest czołową siecią sklepów samoobsługowych na polskim rynku z ok. 450 sklepami, od hipermarketów po małe osiedlowe supermarkety. Firma zatrudnia ok. 28 tys. osób i oferuje klientom produkty ponad 1500 polskich dostawców.