Od 1 lipca 2011 r. jednoosobową działalność gospodarczą można zarejestrować w dwóch miejscach. Tak jak do tej pory – można złożyć wniosek w gminie albo przesłać go drogą elektroniczną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Po 1 stycznia 2012 r. jednoosobową działalność będzie można zarejestrować tylko drogą elektroniczną.
Osoba, która zdecyduje się na prowadzenie indywidualnej działalności gospodarczej, powinna wypełnić papierowy lub elektroniczny formularz CEIDG1 (zamiast składanego do tej pory druku EDG-1). Rejestracja jest wolna od opłat.

To jest tylko część artykułu. W pełnej wersji dowiesz się więcej na temat:

Jak wypełnić formularz: ręcznie lub przez internet

Jak ustanowić pełnomocnika przedsiębiorcy

Co obejmuje wpis do CEIDG

Jak założyć firmowy rachunek bankowy

Jak zarejestrować spółkę cywilną

Jakich formalności należy dokonać w urzędzie skarbowym

Jak zgłosić firmę w ZUS

Zobacz pełną treść artykułu w e-wydaniu Dziennika Gazety Prawnej: Jak na nowych zasadach zarejestrować działalność gospodarczą.