Producent nie ma obowiązku wystawiać gwarancji na swój produkt, musi natomiast przyjąć reklamację wadliwego towaru. Konsumentom nie zawsze przysługuje prawo zwrotu rzeczy kupionych na pokazie.

Czy mogę oddać towar kupiony na pokazie

Kupiłam pościel na pokazie organizowanym przez jedną z firm medycznych. Gdy wróciłam do mieszkania, mój wnuk sprawdził w internecie, że taką samą pościel można kupić za wiele mniejszą cenę. Czy mogę żądać zwrotu pieniędzy?

Czy klientowi zawsze przysługuje gwarancja

Kupiłem na aukcji internetowej suszarkę do włosów. W pudełku nie znalazłem jednak gwarancji, a sprzedawca powiedział, że po prostu nie przyznał jej producent. Czy nie jest tak, że na wszystkie artykuły spożywcze przysługuje gwarancja?

Czy porównywarki gwarantują niskie ceny

Szukałem prezentu za pomocą internetowych porównywarek cen w e-sklepach. Gdy już złożyłem zamówienie, okazało się, że produkt nie jest wcale taki tani i muszę dopłacić. Czy mogę żądać od właściciela przeglądarki różnicy w cenie?

Czy zawsze można zwrócić kupione płyty

Sklep internetowy nie przyjął zwrotu zakupionych płyt z muzyką z uwagi na to, że zostały one rozpakowane z folii. Zdziwiło mnie to, bo na swojej stronie zapewnia, że można zwrócić towar w oryginalnym opakowaniu i to bez powodu w ciągu 10 dni. Sklep złamał więc prawo?

Czy wadę trzeba znaleźć przy zakupie

Kupiłem ostatnio telewizor LCD, który ma uszkodzoną matrycę. Sklep odrzucił jednak automatycznie reklamację. Stwierdził, że powinienem sprawdzić towar i zwrócić uwagę na wadę przy zakupie. Czy było to zasadne?

Czy mogę zwrócić do sklepu upominek

Sweter, który dostałem, jest w złym rozmiarze. Czy sprzedawca ma obowiązek przyjąć go z powrotem lub wymienić na inny towar?
To jest tylko część artykułu, zobacz pełną treść w e-wydaniu Dziennika Gazety Prawnej: Jak uniknąć pułapek prawnych, robiąc świąteczne zakupy.
W pełnej wersji artykułu znajdziesz odpowiedzi na WSZYSTKIE powyższe pytania.